Şanlıurfa'da 45 derece sıcaklık, kent hayatı felç etti
Şanlıurfa'da termometreler 45 dereceyi gösterirken, aşırı sıcaktan bunalan vatandaşlar park ve yeşil alanlara sığındı. Diyarbakır'da 37 derece ölçülen sıcakta, çocuklar su havuzlarına koştu.

Anadolu'yu etkileyen aşırı sıcak hava Şanlıurfa'da hayatı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Kentte termometreler 45 dereceyi gösterirken, vatandaşlar sıcaktan korunmak için açık alanları tercih etmeye başladı. Özellikle erken sabah ve akşam saatleri dışında sokakta bulunmak hemen hemen imkânsız hale geldi. Sıcaktan bunalan insanlar, aydınlık saatlerde evlerinde kalmayı tercih ediyor.
Şanlıurfa'da serinlemek isteyen vatandaşlar Balıklıgöl Yerleşkesi'ndeki yeşil alanlara akın etmişlerdir. Parklarda gölgeli kesimlerde çocuklar, yaşlılar ve ailelerin toplandığı görülüyor. Su kaynakları ve ağaçlık bölgeler, günün sıcak saatlerinde insanların son çare serinlik alanları haline gelmiştir. Çeşme ve muslukların yanında uzun kuyruklar oluşmaya başlamıştır.
Komşu Diyarbakır'da sıcak hava daha hafif seyrediyor. Şehirde termometreler 37 dereceyi gösterse de, çocuklar yine de Anzele Parkı'ndaki süs havuzlarında serinlemek için dayanamıyordu. Hafta sonu parklar, ailelerin sıcaktan kaçış noktası olmuştur.
Bu dönemde sağlık kuruluşları vatandaşları uyarıyor. Aşırı sıcakta en az iki litre su tüketmek, hafif ve açık renkli giyiler giyilmesi, öğle saatlerinde dışarı çıkılmaması öneriliyor. Başta yaşlılar, kronik hastalıkları olanlar ve çocuklar için sıcak hava tehlikeli hale gelmektedir.
Meteoroloji Dairesi'nin tahminlerine göre bu sıcak hava dalgası birkaç gün daha devam edecektir. Vatandaşlar sosyal medyada sıcakla mücadele yollarını paylaşmaya başlamışlardır. Belediyeler de su dağıtımı ve açık alanların gece saatlerinde halka açılması gibi önlemler almıştır.
İlgili Haberler

Dünya Kupası'nda Duran Top Taktiği Kalecileri Çaresiz Bırakıyor

Metrobüste 'yan bakma' nedeniyle 22 yaşındaki genç öldürüldü

Bolu'da kömür madeni ocağında göçük, kurtarma çalışmaları başlatıldı
